مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بیش ازیک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در سال 1402 توسط بانک های استان پرداخت شد.
به گزارش یزدفردا، محمد دهقان منشادی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات بیش از 500 شغل جدید ایجاد و از یک هزار و 400 شغل موجود حمایت شد. وی با بیان اینکه بخش صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بیشترین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی را به خود اختصاص داده اند گفت: 71 میلیارد تومان هم به نهضت احیا استان اختصاص داده شد که به طور کامل جذب گردیده است. وی اضافه کرد: تسهیلات یاد شده از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال 1401 و ۱۴۰۲ می باشد که در سال گذشته پرداخت شده است. دهقان منشادی خاطرنشان کرد: تسهیلات موضوع این تبصره به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است. وی گفت: نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه ۴ تا ۱۶ درصد را پوشش می دهد.
۱۰:۴۵ قبل‌ازظهر1500 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح های زیربنایی بخش تولید استان توسط خزانه استان، اختصاص یافت
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانی در سال 1402 توسط خزانه استان جذب و برای اجرای طرح های زیربنایی بخش تولید به دستگاههای اجرایی تخصیص داده شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی افزود: از این میزان یک هزار و 392 میلیارد تومان به صورت نقدی و بقیه در قالب اسناد خزانه اسلامی می باشد. وی اظهار داشت: این منابع از محل های سایر تملک دارایی های سرمایه ای، فروش نفت خام، 27%مالیات بر ارزش افزوده ، ردیف های متفرقه تملک دارایی های سرمایه ای و ... تامین شده است. مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد یادآور شد: اعتبارات یاد شده در بخش های توسعه و بهسازی فضاهای ورزشی، راه ها مرمت و حفاظت میراث و اموال غیرمنقول فرهنگی، تکمیل مدارس خیری، احداث خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی روستایی سطح استان و تکمیل، تعمیر و تجهیز بیمارستان ها، کاهش هدررفت آب و پایداری شبکه هری و روستایی هزینه شده است. شایان ذکر آنکه در این مدت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح های زیربنایی بخش تولید استان توسط خزانه داری کل کشور، اختصاص یافته است.
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا